Friday, November 5, 2010

Memori Zaman Kecilku

Tetiba jer teringat Zaman hingusan dulu..sangatla bersuka ria..Doraemon..boleh tak tolong kembalikan saya ke zaman 20 tahun lepas (*nampak sangat dh ketertuaan..hehe)..saya nak kembali menjadi kanak-kanak chomel yang tak payah pikir banyak..main..main..dan main sahaja..boleh ke cam tue??

Saya rindu belajar ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZS
Saya rindu mengira 12345678910
Saya rindu mengaji alif, ba, ta..
Saya rindu bermain plastesin, logo, main masak-masak, main anak patung dengan kawan..
Saya rindu baca doa makan beramai-ramai sebelum makan..
Saya rindu bernyanyi riang (*walaupun suara hancusss..eh..masa tu suara i chomel, ok?)

OH..RINDU MERINDU TERINDU SERINDU RINDUNYA...(*gila punya rindu)


okey..mari kita flash back balik lagu yang selalu budak chomel nyanyi masa zaman tadika dulu..ehe..saya sukee..


ANAK RUSA NANI



"Anak rusa nani baru kembang ekor
Apa dosa kami lalu tidak tegur
Buai laju-laju sampai pohon ara
Apa dalam baju sekuntum bunga cina
Buai tinggi-tinggi sampai cucur atap
Belum tumbuh gigi pandai baca kitab"


BANGAU OH BANGAU



"Bangau oh bangau mengapa engkau kurus?
Macam mana aku tak kurus ikan tak mahu timbul
Ikan oh ikan Kenapa tak mahu timbul?
Macam mana aku nak timbul rumput panjang sangat
Rumput oh rumput Kenapa panjang sangat?
Macam mana aku tak panjang kerbau tak makan aku
Kerbau oh kerbau Kenapa tak makan rumput?
Macam mana aku nak makan perut aku sakit
Perut oh perut mengapa engkau sakit?
Macam mana aku tak sakit makan nasi mentah
Nasi oh nasi mengapa engkau mentah?
Macam mana aku tak mentah kayu api basah
Kayu oh kayu mengapa engkau basah?
Macam mana aku tak basah hujan timpa aku
Hujan oh hujan Kenapa kau timpa kayu?
Macam mana tak timpa kayu katak panggil aku
Katak oh katak mengapa panggil hujan?
Macam mana aku tak panggil ular nak makan aku
Ular oh ular Kenapa nak makan katak?
Macam mana aku tak makan memang makanan aku, memang makanan aku"


RASA SAYANG SAYANG EH



"Rasa sayang eh rasa sayang sayang eh
eh lihat nona jauh rasa sayang sayang eh
Rasa sayang eh rasa sayang sayang eh
eh lihat nona jauh rasa sayang sayang eh
Buah cempedak di luar pagar ambil galah tolong jolokkan
Saya budak baru belajar Kalau salah tolong tunjukkan"


okey, sweet kan kawan-kawan..hehe..jom kita sama-sama mengimbau kembali zaman kita menjadi budak-budak yang lurus bentul, chomel, selalu bersuka-ria dll..^_^


gambar ni aku curik dalam album abang aku..ehe..yang mana aku??of course la yg tomei tu (silalah perasan sebentar)..tengok..masa tu abg aku slim gila..haha..mak aku pulak fesyen rambut kerinting..hehe..so suwiiitttt




7 comments:

Sofia Karim said...

zaman wktu kecik mmg indah dan seronok belaka.. kalau masa tu boleh berputar mmg rasa nk duduk aje masa zaman kecik2 kn.. sebab xpayah nak pikir cari duit, kerja dan belajar semua n pening2 pikir semua masalah kn... best2..

aesya_echa said...

saya pun rindu jgk..
;)

intanurulfateha said...

rindu jugak nk jd kecik comel
skng comot dah huhu

RoSs_NiE said...

@intan: hehe..btoi..sangat rindu

.s.o.f.i.a. said...

rindu zaman kecik2 bley jalan2 paka spender saja, tak pakai baju...... nak buat skang nie???? ha ha ha ha..... GiLOSSS!

Cikgu Fikri said...

Wah..
teringat zaman mudA2 dahulu....
rindu!!!!
huhuhhu....

CekLa said...

anak rusa nani!! bangun pagi2 dengan tak mandi dan gosok gigi, capai botol susu terus pasang kaset lagu tuh! rewind banyak kali tak jemu2!

rinduuuuuu!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails