Monday, September 27, 2010

Jumpa Altromen naik mOtor



Minggu lepas aku menjadi seorang busy body busy wowan yang berjaya..setelah membuat pelaburan sebanyak RM11k..akhirnya saham aku naik dengan mendadak..silalah jangan terpedaya sbb semua itu tipu belaka..hahaha..

Kebenarannya..aku dalam usaha menghabiskan wang hantaran yang diberikan oleh pihak lelaki milik panitia Sivik yang berjumlah RM10K..banyak kan..tapi amatlah serabut otak untuk memikirkan cara yang terhemah sekali..hahaha..

dlm pikiran aku..senang je kalau aku jemjalan sambil menshoppingkan diri..singgah kedai mokcik sembonia..beli henbag CR (Cik Roshni Carlo Rino)..beli tudung2 yang cantek menarik..beli alat mekap yg bleh membuatkan mukaku kelihatan seperti Lisa Surihani (ada ka??kalu da..nk bli la..hahaha)...itu angan-angan belaka sebab duit tu bukan hak milik aku..sadis kan..ngeee~

Pa menda la aku nk cita nih..straight to d highway la..

After sesi persekolahan, aku and the gangs bertandanglah ke kedai-kedai yang bersesuaian utk mengorder barang utk kegunaan panitia sivik..Sedang aku kawan aku mendrive..tetiba muncul ALTROMEN depan keta kami..dusssshhhh!!!!..mesti korang tak caya kan..yela..kat Malaysia manalah ada altromen kan..lain la kat Jepun..siap ada generasi altromen (aku sudah lupa sbb tontonan di kala zaman hingusan sahaja)..aku ada bukti la..



TADA~




sO..aku tak tipu kan..tu la altromen yang aku jumpa, naik motor di atas jalan..


Bila aku tengok orang nih sadis la plak rasa..ayah dia siap pakai helmet lagi..anak dia pakai topeng altromen je..mana helmetnya?adoiyai..

tahukah anda?


penunggang dan pembonceng motosikal adalah golongan majoriti dalam menyumbang statistik kemalangan maut di jalan raya saban tahun. Punca utama kematian adalah kecederaan parah di bahagian kepala.

wahhhhh....hebatkan info


aku nak share video pemakaian topi keledar utk kesedaran org ramai..ngee~









p/s: pakai topi keledar..igtlah org tersayang..he..peace..



4 comments:

Anonymous said...

ya la cikgu, sy jnj pkai helmet

Rossnie said...

silalah ikat topi keledar dengan betul...igtlah org tsayg..:)

Gee Jah said...

bkn moto je..kete pn sama..pakai tali pnggang keledar...heeee

Rossnie said...

btoi tuu ge..hehehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails