Wednesday, September 1, 2010

Durian Runtuh



Macam best je entry ni kan..entry nih tak dak kena mengena ngan durian yang bau seharum merbak tuu..tak jugak berkaitan ngan runtuhan ala-ala World Trade Centre tu..bila baca entry nih mesti tersenyum lebar..hehe..


Alamak..aku tak makan durian la..apsal tetiba aku cita sal durian lak nih..haaiiissshh..sgt musykil..korang nak taw tak kenapa aku tak suka durian?jeng..jeng..jeng..

Dulu kan..masa aku sekolah rendah..fuhh..memang feveret aku la buah durian tu..pantang tengok je..komfem tinggal biji ngan kulit durian je..siap buat free show kat depan kak aku lagi..yela..dia tak suka durian..haha..aneh betoi la..

meh aku cita sal kak aku dulu..kenapa dia tak suka durian..dulu2 masa duk asrama..kak aku ni nakal skit..da satu malam tu hostel dia buat kenduri pulut durian..pa lagi kan..makan dengan penuh kelazatan dan kenikmatanlah..tapi tak habis ngan tu..tengah2 malam..dia berpakat ngan kawan2 dia pi mencilok durian kat kantin hostel..pa lagi kan..beramai2 wat kerja tak senonoh tuh..pastu pakat makan ramai2..memang tak pikir panjang..duk esoknya..masing2 demam panas..haha..cian btul..tu la..lain kali..pi cilok lagi durian tu..kan Allah nak tunjuk..start dari hari tu..kak aku dh tak makan durian..konon2 fobia la..

cita aku plak??hahaha..kenapa aku tak makan durian?

Alkisahnya bermula...

Aku dulu-dulu tersangatlah hantu durian..memang pantang da buah yang berduri-duri tu kat umah..komfem2 la aku habiskan..yang tak tahan tu..siap buat free show kat kak aku..yela..time tu dia dah insaf tak makan durian..jadi..dengan penuh rasa nikmatnya..aku pun buat tayangan percuma depan dia..tapi dia tak terliur pun sbb memang dia tak mkn durian..hampeh kan..nak jadikan cerita..aku demam teruk gak la lepas mkn durian..start dari hari tu..aku pun terikut2 fobia tak makan durian..bukan saja makan..bau dia pun leh buat aku termuntah..dah lebih cam ibu mengandung lak..haha...
moralnya: sila jangan berbangga-bangga dengan nikmat yang diberikan..hehe

Ok..stop cita sal durian..

Sebenarnya aku nak cita sal durian runtuh yang bermaksud keuntungan yang diperolehi dengan tidak disangka-sangka..(hari ni kita belajar simpulan bahasa yea murid-murid sekalian)


Dengan muka yang tersenyum lebar..bak garfield yang sedang smile hingga ke telinga..tersangat-sangatla terasa gumbira sebab kerajaan Malaysia sudi memberikan BONUS yang dianggap DURIAN RUNTUH sempena SYAWAL



Pagi tadi..lepas sahur..terus aku buka CIMBClicks..

Yeay..yeayyy...iyela..ada penambahan sebanyak RM500 kat akaun..waahh..sangat2 gumbira..leh shopping sakan utk raya nanti..haiisshhhh..elakkan pembaziran..sila bank in ke akaun ASB dan Tabung Haji anda untuk simpanan di masa hadapan yea..hehe..

Aiiyyaarrrkk..duit raya?baju raya?kuih raya?kasut raya?tirai raya?....semuanya pasai raya..raya tahun nih merupakan raya pertama aku sebagai orang yang bergaji..hehe..kenalah kuarkan duit raya kan..takpa2..org cakap..kalu kita memberikan sesuatu kepada orang lain rezeki kita akan bertambah..insyaallah..hehe..



p/s: esok nak balik kampung..sangat2 la hepi..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails