Friday, March 18, 2011

[Review] Johnny Depp dalam RANGO

Tetiba rasa nak review cerita yang aku tengok weekend hari tu. Asalnya nak tengok citer Big's Momma tapi takde plak showing di cinema tu. So, dalam banyak-banyak citer, terpukau pulak dekat poster RANGO yang tertera JOHNNY DEPP. JOHNNY DEPP IS RANGO..
Sapa Johnny Depp??

Kalau korang pernah tengok citer Pirate of Caribbeans dan The Tourist, mesti korang terpukau dengan hero citer tu..Johnny Depp yang hensem lagi lagi lagi..sambung sendiri..Dalam Citer ni suara Rango, watak utama menggunakan suara Johnny Depp :)



Jom tengok Trailer cerita ni




Sinopsis Johnny Depp is Rango

Bermula dengan kehadiran seekor cicak di pekan ala-ala koboi. Pekan ni kekurangan bekalan air. Disebabkan satu kejadian "only one bullet", cicak yang bernama Ranggo yang baru datang ke pekan itu dilantik sebagai sheriff yang ditugaskan untuk menjaga keamanan pekan tersebut.
Penduduk pekan ini menjadi gelisah dan tidak keruan disebabkan bekalan air di bank mereka dirompak. Keadaan menjadi huru-hara dan Rango ditugaskan untuk menjejaki perompak tersebut bersama beberapa penduduk yang lain.
Penduduk menaruh harapan kepada Rango untuk membawa pulang air tetapi Rango tidak berjaya. Ketika itu, Jake (ular besar) membongkarkan siapa Rango sebenarnya. Rango keluar dari pekan tersebut.
Nak tahu kesudahannya. Apa jadi pada Rango dan pekan tersebut? Adakah pekan tersebut kembali aman dengan bekalan air??
Tengok la sendiri..hehe

Review

@Citer ni best la sebab ada adegan lawan-lawan dan ada adegan lawak..Masa mula-mula masuk pawagam, orang sebelah aku dah ketawa terbahak-bahak tengok 4 ekor burung hantu yang menyanyi ala-ala indie band. Kuat gila minah tu gelak..tapi dah hujung-hujung tak pulak dia gelak. Dah semput gamaknya..haha

@Cute plak aku tengok Ranggo ni tapi macam geli tengok Jake (ular besar)..seram gak la. Ular besar, sapa tak geli weii

@animasi yang sudah tentu terbaik dari ladang. Aku ni jenis jemu jugak kalau tengok muvie dan kadang-kadang boleh berangan dalam pawagam tu. Tapi masa aku tengok Rango ni, tak berkedip mata pun..gila terpukau kan

@ Mak-mak, ayah-ayah bolehla bawa anak-anak pergi tengok citer ni. memang super meletop la (bagi aku yang memang suke citer kartun la)

@ Aku tertanya-tanya, apa fungsi 4 ekor burung hantu yang duk nyanyi-nyanyi tu. Iklan agaknya kan..hehe

@ So, korang pergilah tengok sendiri, aku kasi hempat bintang..weewww



p/s: esok nak tengok Merong Mahawangsa. Orang lain dah pergi tengok lama dah, aku baru nak pergi tengok kan..haha..

2 comments:

ada mokhtar said...

macam mana buleh terlupa pasal crita ni.. huhu.. johnny depp!!!!

Rossnie said...

cpt syida pi serbu pawagam yg berhampiran..hee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails