Tuesday, March 22, 2011

Surat Cinta Untuk Cikgu Yuna


Teringat masa dulu
ada seorang cikgu
Sungguh ayu...
Dia bertudung litup
Senyum menawan kalbu
Memang ayu..



Have you ever heard this song?? It's sound great..really entertaining..miahaha~

Yesterday, i went to school early because i have a meeting. When i went to my table, there was a letter on my table. Macam origami pun ada jugak. Aku pun buka surat yang dilipat-lipat tu. The contents are:

Cikgu Yuna,
SAYA SUKA CIKGU ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

-sekian-



Surat sapalah tersesat di atas meja aku. Dah la aku terlambat masa tu. Orang meeting pukul 12.30 t/hari, aku ingat pukul 1.00 petang. Memang tahap nyanyuk dah ni. Then, cepat-cepat aku buang kertas tu dalam tong sampah tanpa tanya pada sapa-sapa.


gambar encik google


Masa turun dari tangga jer..Ada dua tiga orang budak Tingkatan 5 duk nyanyi lagu "Dan Sebenarnya". Pelik jer aku tengok budak-budak ni. One of them said

"CIKGU YUNA..CIKGU YUNA"

Aku buat dunno jer. Padahal masa tu aku sorang jer dekat situ kes terlambat. Lepas tu diorang terpekik-pekik panggil. "Cikgu yuna..cepatnya cikgu jalan..."
Gila ahh..rupa-rupanya aku dah dapat title Cikgu Yuna, budak-budak sesi pagi bagi. Kuwangggg hamsammmm

Surat tu dah tersemadi dalam bakul sampah bawah meja aku. Kalau aku rajin esok aku korek cari balik..hahaha..sengal gila la budak-budak ni...

Tadi hujan lebat gila. Aku singgah di pasaraya ANEKA masa on the way balik rumah. Hari ini hari selasa. Dan semestinya aku berpakaian ala-ala pegawai tentera. Aku ada bagitau di SINI.
Masa masuk jer dalam pasaraya tu..semua orang pandang-pandang aku macam tak pernah tengok orang. Lantak engkau la janji aku beli nugget yang aku mengidam sangat-sangat tatkala hujan lebat. Lepas ni komfem aku tak singgah mana-mana dah kalau berpakaian uniform ala-ala pegawai tentera tuuu..hikhik


p/s: Nak pergi goreng nugget yang beli tadi. Saya akui, berlaku tumbesaran dengan jayanya terhadap diri saya. Erkkkkk...teruskan usaha anda :)





1 comment:

Solihin Zubir said...

haha.. murid jatuh cinta ngan cikgu la plak eh.. heheh,..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails