Monday, October 25, 2010

Zaman Jahiliah Moden


Hari ini aku dapat sms dari sorang kawan semasa di sekolah rendah..dia bagitau aku my primary schoolmate meninggal sebab kena buatan orang (santau)...Minggu lepas adik kawan sekerja aku pun meninggal disebabkan punca yang sama..Ya Allah, manusia sekarang seperti kembali ke Zaman Jahiliah..sekarang, Zaman Jahiliah yang moden..

Kalau masyakat Arab semasa zaman jahiliyah dahulu menanam anak perempuan mereka hidup-hidup, nampaknya masyarakat kita sekarang ini “lebih hebat”. Mereka tidak menanam hidup-hidup tetapi mencampakkan sesuka hati sama ada yang masih hidup atau yang telah mati. Bayi-bayi kecil mereka dibuang ke dalam tong sampah..mangkuk tandas..sungai dan sebagainya. Lebih menyedihkan, mayat bayi yang tidak berdosa ini ada yang dimakan oleh anjing dan burung!!! Hati syaitan apa agaknya dimiliki oleh tangan-tangan yang membuang bayi tersebut...

Masyarakat zaman sekarang suka menggunakan sihir untuk menganiaya orang lain..kalau rasa sakit hati kat orang lain pun, janganlah menyakiti mereka dengan cara sebegitu rupa..Persoalannya, adakah mereka ini cuba nak menunjukkan kehebatan ilmu mereka ataupun mereka ini dari golongan mereka yang tidak berakal..nauzubillah.. Sihir mungkin tidak mengenal siapa anda. Ia boleh menyerang anda.. ketahuilah cara memagari diri anda dari sihir dan gangguan syaitan...



Cara-cara atau amalan yang boleh dilakukan untuk memagar diri anda dari perbuatan jahat tukang sihir atau pengamal ilmu hitam.
  1. Makan Tamar 'Ajwah dan Tamar Madinah
  2. Berwuduk Sebelum Tidur
  3. Mengambil berat tentang solat berjemaah
  4. Mendirikan Solat Tahajjud untuk memagarkan diri dari Sihir
  5. Membaca doa perlindungan apabila masuk didalam tandas


Doa Pelindung Diri




5 comments:

Anonymous said...

remaja sekarang x pk ape yg diorg wat..
semua pihak kena cari jalan selesaikan masalah ni.bukan hanya menuding jari saje.

Rossnie said...

itulah..inilah dikatakan dunia akhir zaman..semakin byk kejahilan yang bleluasa

Si PeNCaRi KeBeNaRaN... said...

info yg bgs n trnyata jahiliah zmn moden ni lg trok dr zmn dulu2, bkn stkt buang bayi ja tp ada org bkn islam yg sggp mkn apa sj (cth mkn ular, kucing apa smua...) utk hidup wpon msh ada bnd ln bleh mkn (org islam xdak kot noo..)

Rossnie said...

@zack..semua org ni tak beriman dan tak pernah ambik kisah pasai azab di akhirat kelak

Mila Ahmad said...

cara halus jerk
tpi perbuatan yg paling kejam
tenggsss 4 d0a
get inf0...;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails