Friday, August 27, 2010

Kucing Kepala Hitam

Tentu korang pelik kan..pa la kucing berkepala hitam tu..haha..tapi nih sungguh lawak..nk kata peribahasa..tak jugak..tapi ada kut kucing berkepala hitamm..haha..aku try la google search kucing berkepala hitam..ntah pa2 yang keluar..tapi da la kena mengena gak..aku try search kt image..da satu artikel yang menarik perhatian aku..


Di West Virginia, CHARLESTON, seekor anak kucing mempunyai dua muka, dua hidung, dua mulut dan empat mata. Anak kucing yang diberikan nama Two Face dan mempunyai peluang 50 peratus untuk hidup. Menurut Erica Drake (doktor veterinar), anak kucing itu menghidap sindrom Diprosopus yang penghidapnya mempunyai satu kepala tetapi mempunyai dua wajah.

*Subhanallah..


Sebenarnya aku nk cita sal kucing berkepala hitam yang dipetik dari kata-kata mak aku..haha..sgt2 menarik..cm nk terkeluarnya kata tu?


"Ish..tadi mak beli mertabak sebiji..nih dah tinggal separuh.."


"uppss..pi mn ek mak" aku bercakap sambil penuh makanan di mulut


"ooohooo..kucing kepala hitam ke yang ambil..pa la..igt sapa la makan tadi"..


mak aku konfius sebab bulan posa..sapala makan kan..terpotong elok je murtabak tu..mestila kerja manusia..bknnya keja haiwan ataupun sewaktu dgnnya..haha


Sori mak..


*Kucing kepala hitam tu istilah utk manusia yang mencilok sesuatu secara senyap2..cup2..aku tak cilok ek..aku ambik tanpa kebenaran je..
Rasional istilah kucing berkepala hitam tu maybe sebab kucing kan slalu ambik makanan tnpa bgtau org (yela..kucing mn leh bercakap..kalu ada pun aku rasa, aku la org pertama p kidnap kucing tu)..So..sbb pa plak kucing yang berkepala hitam?sebab manusia berkepala hitam kut..tu je..pada firasat aku la..haha..da kebenarnnya gak..papun..memang terasa lawak sgt..macam2 istilah laaa


p/s: sungguh bahagia berada di rumah..dpt makan masakan mak yang sgt sedap..yummy..yummy..ptg nih nk buat kuih cara ngan mak..hehe

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails