Sunday, September 5, 2010

Syurgamu Ramadhan




Ari Khamis lepas aku start cuti..2 minggu tu..tersangat-sangat la gembira..Malam jumaat tu aku di rumah melayan drama di tv..sebelum nih tak penah lak..yela..tak larat la aku nk ngadap lappy aku yg chomel lama2..ubah angin la skit kan..


Aku sangat terpegun dengan satu cerita di slot SAMARINDA.."SYURGAKU RAMADHAN"..1st time aku tengok cita tuh ari khamis lepas padahal dah episod 12..sungguh ketinggalan kan..yela..kalu kat kuarters aku ngadap je lappy aku kan..hahaha..aku tetiba jatuh ati kat OST Syurgamu Ramadhan "Akan Ku Jumpa nyanyian Azfar"..aduihhh..sangat2 la menyusuk kalbu...


Sepanjang cuti nih aku cover balik la episod-episod yang lepas kat website TV3


Aku sangat2 suka cita nih..aku bagi 5/5 bintang..memang touching gila la..paling aku suka babak bebudak2 kecil tuh..sangat2 kagum dengan mereka..part nangis..macam besa lah..aku turut menangis la kan..haha..tapi best gak watak minah gedik yang dilakonkan oleh Zarina Zainordin..sangat menjadi..uurrrmmmm...best gak melayan cita-cita ni..




Sempat gak aku search Lirik Lagu OST Syurgamu Cinta


"Akan Ku Jumpa - Azfar"

Ku mengatur langkahku
Jalan tanpa bayang-bayang mu
Langit dan bumi setia menemani ku
Matahari menyinar tak pernah berpihak pada ku
Ku kepanasan tanpa perlindungan mu

Hari berganti hari aku masih teguh menanti
Hadir diri mu dalam hidup ku ini
Rasa kecewa ada bilakah kita nak berlari
Namun yakin ku takkan ku temui

Ku takkan pernah cuba berhenti
Wajahku mencari cinta
Yang ku tahu hanya tuk diri ku
Kan ku terus cari sampai hujung dunia

Kerna ku tahu akan ku jumpa diri mu
Dan ku kan terus menempuh mimpi-mimpi ku selalu

Ku lihat semua gembira
Bila mengenali erti cinta
Senyuman ku beri hanya duka
Bila ingin teman tuk berbicara

Cinta datang sembunyi
Andai ku kabur mencari
Hadirlah dalam hidup ku ini

Cinta datang engkau pergi
Bila langkah ku cuba
Untuk mengejar diri mu








p/s : Korang tengok la cita Syurgamu Ramadhan ni di TV3 Stiap Selasa - Khamis jam 10.30 malam yang diarahkan oleh Shahrulezad Mohameddin..sangat2 best..sejauh mana ego seorang nenek itu mampu bertahan untuk menerima cucu-cucunya..??
Hahaha..promote lagi tuu...(^__*)


Thursday, September 2, 2010

Circle vs Ice Cream

Ari nie ari last di sekolah sebelum cuti Hari Raya Aidilfitri..sangat gembira..tak sabo2 nak ketemu ayah bonda..huahua..padahal minggu lepas baru je balik kan..tak kira..nak gak ada suasana hari raya..sambil nyanyi lagu balik kampung..oohoo..balik kampung..sila jangan jelez sebab i bercuti selama 2 minggu..tersangat2 gumbira+hepi+seronok+yabeda bedooo...(^__^)

Tadi masuk kelasku..setelah sekian lama tidak ketemu anak2 aku yang nakal..cewaassss..dah beranak aku kan..kelas yang kadang2 buat aku hepi..kadang2 buat aku naik hangin..kadang2 buat aku takdak prasaan (cam pon-ti-anak je)
Tadi dalam kelas..aku dengan mood nak balik kampung..mengajar dalam suasana relakss..al-maklumla dalam fikiran berbuak2 nampak feri je..ok..straight to the title..

Ari nih aku ngajar students aku CIRCLE..aku pun mulalah melukis kat whiteboard..siap ngan explanation pasal properties of the circle..




Ada sorang budak bersuara

"Cikgu, kenapa cikgu lukis gambar tu dah serupa ice-cream lagi..terliur kami bulan posa nih"

"Aik..kamu posa ka tak ni..silap2 hari bulan whiteboard nih kamu igt ice-cream..habis ghelai (pecah) kamu kerjakan..semua benda nampak makanan..susah la cmni"

ketawa satu kelas

"Cikgu, kami posa tak tinggal..cikgu kut tinggal 7 hari..betul tak cikgu?"

Sambil blushering muka aku menjawab..."Ha? padia...saya tinggal posa 8 hari, awat? ada masalah ke?

Terkedu semua sebab aku memang suka memangkah budak2 aku nih..al-maklumla idea2 aku tah papa je..hahaah

sesi bersoal jawab lak..

"Cikgu..cikgu raya kat mana?"
"Cikgu..cikgu buat open house tak?kami nak pi umah cikgu..."
"Cikgu, cikgu buat kuih raya pa?"
'Cikgu, baju raya cikgu bapa pasang?"
"Cikgu, nak duit raya.."

Hamboih-hamboih..sungguh advance kan students aku..aku ngajar Matematik bukannya Bahasa Melayu nak kena jawab soalan pemahaman..tapi tak pa la..ari nih aku rasa nak merelakskan diri..layan je la budak2 yang kadang2 buat aku tersenyum ngan karenah depa nih..Hari nih habis satu masa aku..lukisan ice cream tuh ada di whiteboard tapi takdak plak contoh2 cam besa..ari ni cikgu bermesra ngan studentsnya..petang nnt kan nak balik kampung..

Tu bila time students aku OK..bila time depa K.O...maunya kelas tuh jadi macam pasar malam..tak larat aku nak menjerit..fuhhh..sabaq..sabaq..tadi di kelas sempat bermaafan-maafan dengan pelajar-pelajarku..sedey2..ada yang menangis..banyak dosa la tuh..haha..xdela..bagi aku..semua orang ada melakukan kesilapan..bersedialah untuk memafkan orang lain..PEACE NO WAR!!!

Wednesday, September 1, 2010

Durian Runtuh



Macam best je entry ni kan..entry nih tak dak kena mengena ngan durian yang bau seharum merbak tuu..tak jugak berkaitan ngan runtuhan ala-ala World Trade Centre tu..bila baca entry nih mesti tersenyum lebar..hehe..


Alamak..aku tak makan durian la..apsal tetiba aku cita sal durian lak nih..haaiiissshh..sgt musykil..korang nak taw tak kenapa aku tak suka durian?jeng..jeng..jeng..

Dulu kan..masa aku sekolah rendah..fuhh..memang feveret aku la buah durian tu..pantang tengok je..komfem tinggal biji ngan kulit durian je..siap buat free show kat depan kak aku lagi..yela..dia tak suka durian..haha..aneh betoi la..

meh aku cita sal kak aku dulu..kenapa dia tak suka durian..dulu2 masa duk asrama..kak aku ni nakal skit..da satu malam tu hostel dia buat kenduri pulut durian..pa lagi kan..makan dengan penuh kelazatan dan kenikmatanlah..tapi tak habis ngan tu..tengah2 malam..dia berpakat ngan kawan2 dia pi mencilok durian kat kantin hostel..pa lagi kan..beramai2 wat kerja tak senonoh tuh..pastu pakat makan ramai2..memang tak pikir panjang..duk esoknya..masing2 demam panas..haha..cian btul..tu la..lain kali..pi cilok lagi durian tu..kan Allah nak tunjuk..start dari hari tu..kak aku dh tak makan durian..konon2 fobia la..

cita aku plak??hahaha..kenapa aku tak makan durian?

Alkisahnya bermula...

Aku dulu-dulu tersangatlah hantu durian..memang pantang da buah yang berduri-duri tu kat umah..komfem2 la aku habiskan..yang tak tahan tu..siap buat free show kat kak aku..yela..time tu dia dah insaf tak makan durian..jadi..dengan penuh rasa nikmatnya..aku pun buat tayangan percuma depan dia..tapi dia tak terliur pun sbb memang dia tak mkn durian..hampeh kan..nak jadikan cerita..aku demam teruk gak la lepas mkn durian..start dari hari tu..aku pun terikut2 fobia tak makan durian..bukan saja makan..bau dia pun leh buat aku termuntah..dah lebih cam ibu mengandung lak..haha...
moralnya: sila jangan berbangga-bangga dengan nikmat yang diberikan..hehe

Ok..stop cita sal durian..

Sebenarnya aku nak cita sal durian runtuh yang bermaksud keuntungan yang diperolehi dengan tidak disangka-sangka..(hari ni kita belajar simpulan bahasa yea murid-murid sekalian)


Dengan muka yang tersenyum lebar..bak garfield yang sedang smile hingga ke telinga..tersangat-sangatla terasa gumbira sebab kerajaan Malaysia sudi memberikan BONUS yang dianggap DURIAN RUNTUH sempena SYAWAL



Pagi tadi..lepas sahur..terus aku buka CIMBClicks..

Yeay..yeayyy...iyela..ada penambahan sebanyak RM500 kat akaun..waahh..sangat2 gumbira..leh shopping sakan utk raya nanti..haiisshhhh..elakkan pembaziran..sila bank in ke akaun ASB dan Tabung Haji anda untuk simpanan di masa hadapan yea..hehe..

Aiiyyaarrrkk..duit raya?baju raya?kuih raya?kasut raya?tirai raya?....semuanya pasai raya..raya tahun nih merupakan raya pertama aku sebagai orang yang bergaji..hehe..kenalah kuarkan duit raya kan..takpa2..org cakap..kalu kita memberikan sesuatu kepada orang lain rezeki kita akan bertambah..insyaallah..hehe..



p/s: esok nak balik kampung..sangat2 la hepi..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails